Eρώτημα: Οι αποτειχισμένοι λαϊκοί πώς τοποθετούνται και τι θέλουν;

By on 16/11/2019
ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ
Όλο αυτό το διάστημα των τρεισήμισι  ετών της αποτείχισης ως κληρικός και θεολόγος τοποθετήθηκα προσωπικά για την προσχώρηση της συστημικής Εκκλησίας στην αίρεση του Οικουμενισμού και με την Σύνοδο του Κολυμβαρίου. Πήρα επίσης, σαφή θέση και για το Ουκρανικό αυτοκέφαλο που καθιστά και θεσμικά πλέον σχισματικούς τους μητροπολίτες που ήρθαν σε κοινωνία με τους σχισματικούς της Ουκρανίας και δι’ αυτών όλο το ποίμνιό τους. Έγραψα και δημοσίευσα πάρα πολλά άρθρα για να ενημερώσω σχετικά με αυτό που έγινε σε εκκλησιαστικό επίπεδο, το οποίο είναι κάτι αντίστοιχο των μνημονίων σε πολιτικό-οικονομικό επίπεδο. Μέχρι ενός σημείου θεωρώ ότι συνέβαλα να ξεκαθαριστούν εκκλησιολογικώς ορισμένα πράγματα, όμως προχώρησα και σε συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες προτείνω ως λύσεις για όλο αυτό που συμβαίνει.
Τα κείμενα που έγραψα, στα πλαίσια και Εκκλησιολογικού Όρου των Διαλλαγών ήταν πολύ σαφή και καθόλου διφορούμενα. Δεν έκρυψα κάτι, πήρα ίσες αποστάσεις απ’ όλους και άσκησα κριτική εκεί που θεώρησα ότι τα πράγματα ξεφεύγουν. Δεν υποτιμώ τα χαρίσματα και την προσφορά κανενός. Καθένας συνέβαλε με το δικό του τρόπο και τον κόπο. Αναγνωρίζω την προσφορά του Ιστολογίου “Πατερική Παράδοση”, μολονότι, διαφώνησα και διαφωνώ σε θέματα τακτικής και ορισμένες φορές στο ήθος του να αχρηστεύουν επικοινωνιακά ορισμένα πρόσωπα, ώστε τελικά να απαξιωθούν στον όλο αγώνα. Αγαπώ  όμως όλους τους αποτειχισμένους και στο Πάτριο και στο Νέο ημερολόγιο. Συγχωρώ ότι έγινε και ζητώ ταπεινά να με συγχωρήσουν όλοι οι αδελφοί. Λυπούμε βαθύτατα για την αποχώρηση από την ενεργή θέση του Ιστολογίου του Παναγιώτη Σημάτη. Εύχομαι ολοκαρδίως καλή ανάρωση και θα προσεύχομαι γι’ αυτό! Τον θεωρώ άξιο αγωνιστή!
Αυτό που με λυπεί στους αποτειχισμένους κληρικούς και λαϊκούς είναι:
1. Δεν έγινε σωστή αποτείχισις εξ αρχής.
2. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο χάθηκε η ενότητα.
3. Δεν αξιοποιήθηκαν οι καταστάσεις να ενωθούμε έξω από τις παρατάξεις με τους πιστούς και τους ποιμένες του Πατρίου εορτολογίου ώστε να παύσει το υφιστάμενο σχίσμα.
4. Βαθύτατα με απογοήτευσε ότι η κάθε “σουσουράδα” δημιουργούσε καταστάσεις μεταφέροντας και διαστρεβλώνοντας λόγια.
5. Δεν έγινε τίμιος αγώνας πάντοτε, διότι κυριάρχησαν κατ’ εξοχήν πάθη ηγεσίας.
6. Τα ιστολόγια δεν κράτησαν δημοσιογραφική δεοντολογία αλλά προσκολλήθηκαν σε πρόσωπα.
7. Δεν αξιοποιήθηκε ο κατάλληλος χρόνος για ενδεδειγμένες ενέργειες.
8. Οι λαϊκοί που δεν προσκολλήθηκαν σε παρατάξεις δεν έκαναν κριτική για τον τρόπο που κινείται κάθε ομάδα της αποτείχισης!!!
Θεωρώ ότι είναι η ώρα να τοποθετηθούν οι λαϊκοί της αληθινής αποτείχισης να αξιολογήσουν θέσεις, σαφήνεια, προθέσεις, αποτελέσματα λόγων, δημοσιευμάτων, έργων , σχεδίου, προοπτικής, τακτικής, στρατηγικής, καθώς και πιο είναι το εφικτό, το ζητούμενο αλλά και ο τελικός στόχος.

Σχολιάστε αυτό το άρθρο!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: