Οι Ελληνικοί οικισμοί γύρω από την Ταλιάνη από την αρχαιότητα έως το 1922 – Του Σταύρου Καπλάνογλου

By on 30/11/2020

ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟI ΓΥΡΩΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΛΙΑΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΤΟ 1922 1.(ΓΙΟΚΣΕΚΩΜΙΟ Köyceğiz) 2.ΕΥΞΗΝΗ (ΟΡΤΑΓΚΑ)) 3,ΠΙΣΙΛΙΣ 4.ΠΑΣΣΑΝΔΡΑ 5 . ΠΥΡΝΟΣ -ΛΙΜΝΗ ΓΙΟΚΣΕΚΩΜΙΟΥ-ΚΑΝΑΛΙ ΤΑΛΙΑΝΗΣ –ΠΑΡΑΛΙΑ CARETTA-CARETTAΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στην προηγούμενη δημοσίευση αναφερθήκαμε στην χριστιανική κοινότητα της του 1922 της Ταλιάνης και τον αρχαίο οικισμό που βρισκόταν στην ίδια θέση και για την ακρίβεια στην απέναντι πλευρά του ποταμού την Καύνο ή Καουνό

Έχουμε όμως κάποιες συμπληρωματικές πληροφορίες για οικισμούς Ελλήνων που διαχρονικά βρισκόταν στην γύρω περιοχή και ακόμη πληροφορίες για την Λίμνη Köyceğiz που βρισκόταν βόρεια της Ταλιάνης το μικρο ποτάμι Dalian που περνά μπροστά από αυτή και την Παραλία νοτιοδυτικά όπου κάθε χρόνο έρχονται στην περιοχή για να γεννήσουν θαλάσσιες χελώνες careta-careta

Το 1922 υπήρχε ακόμη ένας χριστιανικός οικισμός στις όχθες της λίμνης το Γιοκσεκώμιον με την σημερινή ονομασία Köyceğiz την ίδια ονομασία φερνει σήμερα και η λίμνη

Πολύ κοντά βρισκόταν οι αρχαίοι οικισμοί Ευξείνη, Πισιλίς, Πασσάνδρα Πύρνος .

***********************************************************

1,ΓΙΟΚΣΕΚΩΜΙΟ Köyceğiz (Μικτός οικισμός 1922)

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ

Στην βόρεια όχθη της λίμνης βρίσκεται το σημερινό χωρίο Köyceğiz , το 1922 στην θέση αυτή υπήρχαν 2 χωριά το Κόιτζε και το χωριό Γιοκσεκώμιον βρισκόταν σε πολύ μικρή απόσταση που συνενώθηκαν Ήταν λιμάνι εξαγωγής ξυλείας κυρίως και χρωμίου πριν φυσικά τα νερά Κάλβου ποταμού (σήμερα κανάλι Dalyan με τα φερτά υλικά κλείσουν και το λιμάνι του Κάουνου.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 1922

Στην οθωμανική απογραφή του 1914 είχε 591 μουσουλμάνους και 98 Έλληνες κατοίκους.

Σε ανεπίσημη απογραφή του 1921 ήταν 584 μουσουλμάνου1 και 109 Έλληνες κάτοικοι

ΤΟ ΟΝΟΜΑ

1914 Koycegiz (διοικητική περιοχή). Village Το χωριό Yüksekkum έγινε το κέντρο της περιοχής Köyceğiz το 1884.

1 Γιοκσεκώμιον -. Yüksekkum

Αυτή ήταν η ονομασία του μικρότερου οικισμοί το 1922 που αργότερα συνενώθηκε με το χωρίο Κόιτζε

Το καλοκαιριά οι κάτοικοι επειδή είχε πολλά κουνούπια έφευγαν για το χωρίο Κοιτζε που βρισκόταν σε απόσταση 5 χλμ προς το βουνό γιατί τους θέριζε η ελονοσία .

  1. Κοίτζε

Το χωρίο αυτό ενδεχόμενα και με άλλο όνομα, αρχικά βρισκόταν στην Ανατολική πλευρά της σημερινής λίμνης η οποία τότε ένα μέρος ήταν πεδιάδα και ένα άλλο θάλασσα τα φερτά υλικά του αρχαίου ποταμού Κάλβη σιγά σιγά δημιούργησαν την λίμνη και έλη στα άβαθη σημεία και τα έλη έφεραν τα κουνούπια .

Όλος ο οικισμός βυθίστηκε, στο νερό και οι κάτοικοι του έφυγαν

Σήμερα, εξακολουθεί να πιστεύεται ότι μια βυθισμένη πόλη βρίσκεται στον πυθμένα της λίμνης στα ανατολικά

  1. Köyceğiz

Μετακινήθηκαν στην απέναντι όχθη και πιο βόρεια στις παρυφές του βουνού δημιουργώντας νέο χωρίο

Το χωρίο αυτό ονομάσθηκε Köyceğiz Στους πινάκες του idex anatolicus εμφανίζεται για πρώτη φορά η Τουρκική ονομασία Köyceğiz το 1530 μ.Χ που σημαίνει στην γλώσσα τους ‘’ Υψηλή άμμος ‘’

Στους ίδιους πίνακες εμφανίζεται το 1890 μ.Χ με την ίδια ονομασία Köyceğiz

ΙΣΤΟΡΙΑ

Από τα λιγοστά αρχαιολογικά ευρήματα πιστευται ότι το Γιοκσεκωμιον έχει

ιστορία του Γιοκσεκώμιου χρονολογείται στο 3400 π.Χ. Ο πρώτος πολιτισμός που υπάρχει σε αυτήν

την περιοχή είναι οι Καραϊνοί.

Σύμφωνα με τους θρύλους, το Γιοκσεκώμιο ιδρύθηκε στην ανατολική πλευρά της πεδιάδας άγνωστο

χρόνο, ο. Και οι κάτοικοι επανίδρυσαν την πόλη τους στο βόρειο τμήμα της λίμνης

Στη συνέχεια, οι Σκύθιοι, οι Ασσύριοι, οι Ίωνες, οι Δωριείς, οι Αχαιοί, οι

Πέρσες, οι Έλληνες, ο Σέλευκος, οι Ρωμαίοι, οι Σελτζούκοι, οι Μεντεσέοουλλάρι και οι Οθωμανοί που

κατέλαβαν στην περιοχή.

Ο Στράβωνας μας πληροφορεί για την ν άφιξη των Ελλήνων και των Αχαιών στις ακτές του Αιγαίου ,

δημιουργήθηκαν νέες αποικίες στην ακτή και επιτεύχθηκε ανάπτυξη με τις αποικίες των Καραϊνών στο

εσωτερικό . Έτσι, η περιοχή αναπτύχθηκε και είχε φτάσει σε πολύ καλή ανάπτυξη για διάρκεια 1000 χρόνων.

ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Στο Γιοκσεκώμιον υπήρχε Χριστιανική κοινότητα και προφανώς υπήρχε εκκλησιά του Ελληνορθόδοξου πληθυσμού της

Το 1922 ανήκε στην Μητρόπολη Ηλιουπόλεως και Θείρων όπου και είναι καταγεγραμμένη με τον αριθμό Μδ


μδ) Γιοκσέκωμον (Köyceğiz) από τη σημερινή Επαρχία Köyceğiz (Γιοκσεκώμου) του Νομού Muğla (Μεβώλων)

ΠΑΙΔΕΙΑ

Δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για ύπαρξή σχολείου

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Όπως προαναφέραμε το Γιοκσεκώμιο ήταν λιμάνι εξαγωγής ξυλείας.

Η ξυλεία εξαγόταν κυρίως στην Αίγυπτο.

Η Ν.Καρια ήταν ένας απέραντος πευκώνας και την ξύλευση η Οθωμανοί την είχαν εκχωρήσει σε μια Ελληνική εταιρία, αυτός ήταν και ο λόγος που στο Γιοκσεκώμιον συγκεντρωνόταν σιγά σιγά πολλές Ελληνικές οικογένειες

Ένα ακόμη προϊόν της περιοχής ήταν τα μεταλλεύματα χρωμίου που υπήρχαν στην περιοχή και τα εκμεταλλευόταν η εταιρία Paterson

Ο ΟΙΚΙΣΜΟΣ .ΣΗΜΕΡΑ

Το Köyceğiz είναι μια πόλη και συνοικία της επαρχίας Μούγλας

Υπάρχουν σήμερα παλιά σπίτια και αρχοντικά στο κέντρο του Köyceğiz:

Πόλη 9,147 Περιφέρεια 33.570

*************************************************************

2 .ΕΥΞΕΙΝΗ –ΟΡΤΥΓΙΑ ( Αρχαιοελληνικός οικισμός )

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η Ευξείνη ( Euxine Caria) ήταν αρχαία Ελληνική πόλη ,την αναφέρει ο Στράβων

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ

Βρισκόταν βορειοανατολικά της Ταλιάνης πολύ κοντά στην σημερινή πόλη Ορτακα (Ortaca )

ΤΟ ΟΝΟΜΑ

Ευξεινη

Στην αρχαία Ελληνική λέξη σημαίνει ’’η φιλόξενη ή καλή προς τους ξένους ‘’ και εν προκειμένου ή ‘’φιλόξενη πόλη ’’ Είναι σύνθετη λέξη Εύ+ Ξεινος =

Επίθετο εὔξεινος, -ος, -ον (ιωνικός τύπος)

Ορτυγία

Έτσι την αναφέρει ο Στράβων Ορτυγία ήταν η τροφός της Λυτούς

– Ortaga

Κατά την Τουρκική εκδοχή Το όνομά του κυριολεκτικά σημαίνει “η πόλη στη μέση”, πιθανώς μια αναφορά στη θέση της στη μέση της γύρω πεδιάδας και είναι πράγματι ένας περιφερειακός κόμβος.

Στο ενδιάμεσο 2 πόλεων σημαντικών της Μάκρης και της Μαρμαρίδος

ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι πληροφορίες γι’ αυτόν τον οικισμό έρχονται από τον Στράβωνα γράφει:

‘’ Ἐν δὲ τῇ αὐτῇ παραλίᾳ μικρὸν ὑπὲρ τῆς θαλάττης ἐστὶ καὶ ἡ Ὀρτυγία, διαπρεπὲς ἄλσος παντοδαπῆς

ὕλης, κυπαρίττου δὲ τῆς πλείστης. Διαρρεῖ δὲ ὁ Κέγχριος ποταμός, οὗ φασι νίψασθαι τὴν Λητὼ μετὰ τὰς

ὠδῖνας. Ἐνταῦθα γὰρ μυθεύουσι τὴν λοχείαν καὶ τὴν τροφὸν τὴν Ὀρτυγίαν καὶ τὸ ἄδυτον ἐν ᾧ ἡ λοχεία,

καὶ τὴν πλησίον ἐλαίαν, ᾗ πρῶτον ἐπαναπαύσασθαί φασι τὴν θεὸν ἀπολυθεῖσαν τῶν ὠδίνων.’’

– Σε ελεύθερη μετάφραση

Μιλά για την Ορτυγία που βρίσκεται πάνω από την θάλασσα σε ένα δάσος με Κυπαρίσσια μέσα από αυτή περνά ο ποταμός Κεχριος που πλύθηκε η Λητώ μετά την υπερχειλισμένα ο μύθος ότι εδώ πέρασε και την περίοδο της λοχείας μέχρι να συνέλθει από τους πόνους με τροφό την Ορτυγία.

– Που αναφέρεται το απόσπασμα

Το απόσπασμα αυτό αναφέρεται στην γέννηση των διδύμων θεών ΑΠΟΛΛΩΝΑ και τη ΑΡΤΕΜΗΣ. Παρ’ όλο που υπάρχει που για αυτόν τον μύθο υπάρχει η άποψη ότι αυτή η γέννηση έγινε στο νησί Δήλος η επικρατέστερη άποψη είναι αυτή που εκφράζει ο Στράβων

– Η αναφορά της Ευξείνης σε παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια

Οι έγκυρες εγκυκλοπαίδειες –λεξικά

  • Richard Talbert, εκδ. (2000). Barrington Atlas του Ελληνικού και Ρωμαϊκού Κόσμου. Πανεπιστημιακός Τύπος του Πρίνστον. Π. 65, και συνοδευτικές σημειώσεις καταλόγου.Και το
  • Πανεπιστήμιο Lund. Ψηφιακός Άτλας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Αναφέρουν : Euxine(Caria) (Στα αρχαία ΕλληνικάΕὔξεινηήταν μια πόλη της αρχαίας Καρίας. Που βρίσκεται κοντά στο Kepez.

– Πως λέγεται σήμερα η πόλη

Γεωγραφικά κριτήρια μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αρχαία πόλη Ευξείνη βρισκόταν πολύ κοντά στην σημερινή πόλη Ortaga που βρίσκεται 11 χιλιόμετρα Νοτιοανατολικά της Ταλιάνης που όπως φαίνεται κρατάει που όπως φαίνεται είχε και το όνομα της τροφού της Λητούς που αναφέρει ο Στραβων Ορτυγία

Ο οικισμός της Ορτυγιας – Ortaga ,Τουρκικές πηγές γράφουν ότι υπήρχε την εποχή που τον έλεγχο της περιοχής είχαν οι Κάρες 1500 χρόνια π.Χ. γράφουν ακόμη ότι κυβερνήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο το 336 π.Χ.

Αργότερα, μετά την κατάληψη των περιοχών του Αιγαίου και της Μεσογείου από την Αιγύπτια βασίλισσα Κλεοπάτρα, η περιοχή κυβερνήθηκε από τους Ρωμαίους το 192 π.Χ.

. Η Ορτάκα, η οποία τέθηκε υπό βυζαντινή κυριαρχία μετά τη διαίρεση της Ρώμης, πέρασε στα χέρια των Σελτζούκων το 1100.

Μεταξύ 1261 και 1451, η περιοχή άρχισε να κυβερνάται από τον Menteşe oğulları και ήταν υπό την κυριαρχία του Fatih Sultan Mehmet το 1452.

ΠΙΣΙΛΙΣ – ΠΑΝΟΡΜΟΣ (Sarigerme )

Που αργότερα επονομάσθηκε Πάνορμος, με σημαντικό λιμάνι.

Το Pisilis, που σημαίνει “ζεστό νερό” στα αρχαία Περσικά λόγω του πλούτου του πόρου ζεστού νερού στην περιοχή, αναφέρεται επίσης ως Sarigerme από τους ντόπιους σήμερα

Όπως μα πληροφορεί ο Στράβων:

«Εἶτα λιμὴν Πάνορμος καλούμενος ἔχων ἱερὸν τῆς Ἐφεσίας Ἀρτέμιδος· εἶθ ́ ἡ πόλις.»

– Η πόλη

Αρχαία Πόλη του Πισίλη Βρίσκεται εντός των ορίων του îberotel στο Sarigerme:

Περίπου το ένα τέταρτο της πόλης καλύπτεται από αμμόλοφους .

Τα ερείπια που εξακολουθούν να φαίνονται, το κέντρο της πόλης περιβάλλεται από τείχη (4ος μ.Χ.- 6ος αιώναςμ.Χ.), μερικά άλλα μεγάλα κτίρια και νεκροταφεία … Το κέντρο της πόλης είναι χτισμένο σε έναν βραχώδη λόφο. Από τα αρχαία ερείπια της πόλης, εκτιμάται ότι η δομή της πόλης του Pisili έχει τη μορφή στενών δρόμων και δρόμων, στενών και γενικά διώροφων σπιτιών το ένα κοντά στο άλλο. 50-70 εκ. χοντροί εξωτερικοί τοίχοι από πέτρα, θραύσματα από τούβλα και horasan (ρωμαϊκό σκυρόδεμα = Opus Caementitium) · οι στέγες είναι κατασκευασμένες από ξύλινες σανίδες και ξύλα (οι σανίδες εξακολουθούν να είναι ορατές) …

– Τα τείχη της πόλης

Τα τείχη της πόλης έχουν ύψος περίπου 10 μέτρα και πάχος 3 μέτρα και είναι κατασκευασμένα από ρωμαϊκό σκυρόδεμα.

– Ερείπια μαυσωλείου ?

Έξω από τα τείχη της πόλης, , υπάρχει ένας μεγάλος όγκος με πέτρες που εμφάνιση τους δείχνει ύπαρξή ενός μαυσωλείου.

– Ερείπια Χριστιανικής εκκλησίας

Τα ερείπια της τριπλής βασιλικής βρίσκονται στα δυτικά του δυτικού τείχους, και τα ερείπια της «Μεγάλης Βασιλικής Νιssen» βρίσκονται στα βόρεια του βόρειου τείχους.

Ενώ τα ερείπια του νεκροταφείου φαίνονται από το λόφο στα νοτιοανατολικά σκαλοπάτια με βαρέλια και μια μεγάλη αίθουσα ξεχωρίζουν στο βραχώδες έδαφος.

– Ρωμαϊκό νεκροταφείο

Υπάρχουν επίσης τα ερείπια ενός ρωμαϊκού νεκροταφείου στο Babaadası, μπροστά από την παραλία.

ΠΑΣΣΑΝΔΑ -PASSANDA

Η Πάσσανδα (Passanda ) ήταν πόλη της αρχαίας Καρίας .

Μέλος της Αθηναϊκής συμμαχίας. Εμφανίζεται στα αρχεία αφιερώματος της Αθήνας μεταξύ των ετών 450 και 421 π.Χ πληρώνοντας φόρο 3000 δραχμών

Κατά την διάρκεια της ελληνιστικής περιόδου ανήκε στο έδαφος της Κάουνος.

Η Πάσσανδα αναφέρεται επίσης από τον Στέφανο Βυζάντιο και από τον Stadiasmus Maris Magni στατισμός ή σταδιάσμους )Ο τελευταίος την τοποθετεί 30 στάδια από την Κάουνος

*Το Stadiasmus Maris Magni ( στατισμός ) είναι ένας αρχαίος ρωμαϊκός οδηγός που περιγράφει λεπτομερώς τα λιμάνια που συναντούν οι ναυτικοί στις ακτές της Μεσογείου. Παρέχει αποστάσεις, κατευθύνσεις πλεύσης και περιγραφές συγκεκριμένων λιμένων. Γράφτηκε στα Αρχαία Ελληνικά και σώζεται σε θραύσματα. Το έργο γράφτηκε από έναν ανώνυμο συγγραφέα και χρονολογείται στο δεύτερο μισό του τρίτου αιώνα μ.Χ.

ΠΥΡΝΟΣ

Η Πύρνος ήταν μια παράκτια πόλη της αρχαίας Καρίας

Ήταν πόλη και μέλος της Δηλιακής συμμαχίας

Αργότερα ήταν πόλη που ανήκε στην Ροδιακή Περαία η περίοδος αυτής της ομοσπονδίας που ήταν υπό τον έλεγχο των Ροδίων που ξεκίνησε κατά τον 5ο και έφθασε στον 1ο αιώνα π.Χ.,

Ήδη από την κλασική αρχαιότητα και πριν δημιουργηθεί το ενοποιημένο ροδιακό κράτος το 408 π.Χ., οι πόλεις της Λίνδου, Ιαλυσού και της Καμείρου , κατείχαν σε πολύ μεγάλα διαστήματα η κάθε μια, περιοχές στα παράλια της Καρίας.

Η Πύρνος αναφέρεται από τον Πλίνιο (HN 5.104) μεταξύ Κάουνος και

Λόρματος, και από τον Στέφανο Βυζάντιο.

Στον κόλπο του Büyükkaraağaç, βόρεια της Ταλιάνης υπάρχουν τμήματα τοίχων και τάφων, και οι αρχαιολόγοι τοποθετούν σε αυτή την θέση.

 

ΛΙΜΝΗ ΓΙΟΚΣΕΚΩΜΙΟΥ – Köyceğiz Gölü

Η λίμνη Köyceğiz είναι μια θειούχα λίμνη στο δυτικό άκρο της Μεσογείου, της οποίας το νερό αναμιγνύεται με τις γύρω θερμές πηγές.

Η λίμνη Köyceğiz – Γιοκσεκώμιον είναι μια αλλουβιακή λίμνη που σχηματίσθηκε από την πλήρωση νερού σε ένα τεκτονικό λάκκο και αφού έγινε φραγή από άμμο στο κανάλι της Ταλίανης κοντά στην θάλασσα

Υπάρχουν πολλές πηγές που τροφοδοτούν τη λίμνη Köyceğiz.

Οι Namnam Stream, το Kargıcak Stream, το Round Tea είναι οι κύριες πηγές.

Τροφοδότης νερού της λίμνης είναι και ο ποταμός Round cay,

Η λίμνη φιλοξενεί τον μεγαλύτερο πληθυσμό πέστροφας στην Μ. Ασία ενισχύοντας την οικονομία της περιοχής

Οι όχθες της λίμνης σήμερα έχουν μεγάλη σημασία για τον τουρισμό υγείας. Υπάρχουν πολλές ιαματικές πηγές που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία πολλών ασθενειών με την χρήση των ιαματικών νερών.

ΠΟΤΑΜΟΣ ΝΤΑΛΙΑΝ -ΚΑΛΒΙΣ

Dalyan BOGAZI – Dalyan KANAL

Το κανάλι Dalyan, (στενό Dalyan), μεταφέρει τα νερά της λίμνης Köyceğiz στη θάλασσα ξεκινώντας από το νότιο μέρος της λίμνης.

Το μήκος του είναι 10 χλμ. Ορισμένα τμήματα του καναλιού Dalyan έχουν βάθος 10 μέτρα. Τα νερά που βγαίνουν από τη λίμνη φτάνουν στη θάλασσα με μια διαδρομή γεμάτη με μαιάνδρους συνδέοντας τη λίμνη με τη Μεσόγειο .

Η πόλη Dalyan της περιοχής Ortaca βρίσκεται στα ανατολικά του καναλιού Dalyan.

Και η περιοχή από το 1988, χαρακτηρίζεται σαν περιοχή ειδικής προστασίας του περιβάλλοντος Köyceğiz-Dalyan εντός των συνόρων Διάφορα ψάρια γλυκού νερού ζουν στο κανάλι. Είναι η ενδογενής περιοχή εξάπλωσης γλυκόμυλου που βρίσκεται γύρω από το κανάλι

Πιστεύεται ότι τα θειούχα νερά των λουτρών που χρησιμοποιούν οι τουρίστες για ψυχαγωγικούς σκοπούς δίνουν ομορφιά και επούλωση [1].

. Αυτό το φυσικό κανάλι με βάθος 1,5 μέτρα και μήκος 10 χλμ. Ρεύματα και ρέματα που φέρνουν νερό στη λίμνη Köyceğiz έχουν σχηματίσει δέλτα όλων των μεγεθών. . Υπάρχει λάσπη στην Dalyan στην περιοχή όπου το κανάλι συνδέεται με τη λίμνη Köyceğiz.

Αυτές οι περιοχές είναι βαλτώδεις επειδή είναι ρηχές που εκεί ευδοκιμούν τα καλάμια.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΧΕΛΩΝΩΝ CARETTA CARETTA,

Η παραλία Iztuzu βρίσκεται όπου το κανάλι φτάνει στη θάλασσα. Η Καρέτα είναι το έδαφος ωοτοκίας για καρέτα

Οι θαλάσσιες χελώνες γεννούν τα αυγά τους μόνο σε ορισμένες παραλίες στον κόσμο .

Μια από αυτές στην Ελλάδα ειναι η παράλια Καλαμάκι της Ζακύνθου είναι από τους τελευταίους εναπομείναντες βιότοπους στον κόσμο.

Ένας ακόμη ανάλογος βιότοπος βρίσκεται στην Μ. Ασία στην παράλια της Ταλιανης της Καρίας που λέγεται σήμερα παραλία Iztuzu

Οι χελώνες Caretta caretta περιλαμβάνονται στον κόκκινο κατάλογο IUCN των απειλούμενων ειδών.

Στις θαλάσσιες περιοχές που περιβάλλουν το Dalyan iztuzu, έχουν ένα σημαντικό αριθμό επισκέψεων από τις χελώνες Caretta caretta.

Οι χελώνες Caretta Caretta μπορεί να ζυγίζουν μεταξύ 300 και 400 κιλών.

Τρώνε καβούρια και άλλα θαλάσσια ζώα. Έχουν μεγάλο, παχύ κεφάλι και το φαρδύ κοντό λαιμό.

Και όλα τα χελωνάκια που θα γεννηθούν εκεί επιστρέφουν στην ίδια παραλία για να γεννήσουν τα αυγά τους όταν φτάσουν στην ωριμότητα.

. Αυτό γίνεται την εποχή της αναπαραγωγής τους που είναι 1 Μαΐου έως 1 Οκτωβρίου.

Γεννούν περίπου 100 αυγά σε κάθε φωλιά που σκάβουν κατά την αναπαραγωγική περίοδο. Στη συνέχεια κρύβουν τα αυγά τους καλυμμένα με άμμο και επιστρέφουν στη θάλασσα.

Τα θηλυκά φτάνουν στην ενηλικίωση περίπου 20-25 χρόνια και βρίσκουν το δρόμο τους στις παραλίες που έχουν εκκολαφθεί.

Με λίγα λόγια, επιστρέφουν στις ίδιες παραλίες για αναπαραγωγή. Τα αυγά εκκολάπτονται 2 μήνες αργότερα.

Η απειλούμενη χελώνα Carettta Caretta, εξαφανίζεται εξαιτίας των απειλών όπως αλεπούδες, τσακάλια, σκύλοι, πουλιά, καβούρια, ψάρια και η καταστροφή των οικοτόπων αναπαραγωγής τους από ανθρώπους.

Σήμερα, οι φωλιές των θαλάσσιων χελωνών έχουν χαθεί και υποβαθμιστεί σημαντικά.

 

 

Σχολιάστε αυτό το άρθρο!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: